Csoportos adószámmal olyan vállalkozás rendelkezhet, melyhez több belföldi vállalkozás tartozik. Ilyen esetben két adószámot szükséges feltüntetni a számlán. Csoportos áfa alanyiságra gyanakodhatunk, ha vevőnk adószámának 9. számjegye 4-es illetve 5-ös.
Az alábbiakban a csoportos adószámos számlázás különböző problémáinak megoldásához adunk segítséget.
1. Nem tudjuk, hogy csoportos adóalany a vevő, bár korábban már számláztunk neki.
Amikor kiválasztjuk a belső partnertörzsünkből a vevőt és mentenénk a számlát, hibaüzenetet kapunk.
A képernyőn megjelenő utasítások alapján a csoport azonosító számot (lekérhető itt) bemásoljuk az adószám vagy csoport azonosító mezőbe.
Ezt követően a számla menthető.
2. Nem tudjuk, hogy csoportos adóalany a vevő és nincs is a saját adatbázisunkban
- Kiválasztjuk a külső adatbázisból a vevőt, a mentéskor megjelenő üzenetre kattintva az 1. pontban leírt módon módosítjuk az adószámokat, majd a Rendben gombbal menthető a számla.
- Ha ismerjük a vevő mindkét adószámát, az adatokat mi magunk is megadhatjuk. Az adószám melletti jelre kattintva megjelenik a két adószám mező.
Az adószám vagy csoport azonosító mezőbe gépeljük/másoljuk be az 5-ös végű adószámot, az alatt lévő csoporttag adószám mezőbe a 4-es végű adószám kerüljön.
Ez követően menthető a számla.
3. Rosszul szerepel az adószám a partnertörzsben
Ha többször számlázunk ugyanennek a partnernek, célszerű a partnertörzsben megfelelő módon tárolni az adószámokat, így hibaüzenetet sem fogunk kapni. Egyszerűen, gyorsan menthető lesz a bizonylat.
Ehhez keressük meg a bal oldali Partnerek menüben az adott partnert, és két kattintással nyissuk meg a hozzá tartozó adatlapot.
Az adószám mezőket az alábbiak szerint töltsük ki (adószám= 5-ös végű; csoportos adószám` 4-es végű):
A Rendben gombra kattintva mentsük a módosításokat.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.