A számlalista a bal oldali eszköztár Számlák menüpontjában érhető el.
Az eszköztár elemei az éppen kijelölt dokumentum, vagy dokumentumok típusától függően szürkék (nem elérhetők), vagy fekete betűszínnel jelennek meg (elérhetők). Bizonyos funkciók több dokumentum kijelölése esetén is elérhetők.
Új számla – legördítve új számla, vagy új előlegszámla kiállítása kezdeményezhető.
Új díjbekérő – legördítve új díjbekérő, vagy előleg-díjbekérő kiállítása kezdeményezhető.
Súgó - a súgó feliratra kattintva a témába vágó legtöbbször keresett eredmények jelennek meg.
Tömeges kiegyenlítés - több számla kiegyenlítés sorszám megadásával.
Forgalom – az éppen listában látható elemekről forgalmi lista állítható össze.
Chat - Belső kommunikációra alkalmas felület. A megadott információk az értesítő csengő alatt is megjelennek (jobbra fent)
Lista mentése – az éppen listában látható elemek pdf letöltésére/nyomtatására, vagy Microsoft Excel formátumú munkafüzetbe történő exportálására, könyvelői exportra illetve további oszlopok bekapcsolására használható.
Megnyitás – az éppen kijelölt számla megnyitása módosításra, ha a számla félretett. Ha a számla nem félretett, akkor a nyomtatási képe jelenik meg.
Nyomtatás/küldés – az éppen kijelölt számla nyomtatása. Innen kezdeményezhető a számla PDF fájlban történő lementése, vagy e-mailes továbbítása is.
Stornó – az éppen kijelölt számla stornózása, stornó számla létrehozása.
Stornó és javít – az éppen kijelölt számla stornózása, stornó számla létrehozása, majd egyből egy új számla szerkesztő megnyitása az eredeti számla adataival.
Helyesbítés - az éppen kijelölt számlára hivatkozó helyesbítő/módosító számla készítése. A funkció használatával az eredeti számla érvényben marad.
Lemásol – az éppen kijelölt dokumentum lemásolása új számlaként, díjbekérőként, előleg számlaként vagy előleg díjbekérőként. Nem érinti az eredetileg kijelölt dokumentum adattartalmát, csupán teljesen új, független számlaszerkesztő ablakot nyit meg, az eredetileg kijelölt dokumentum adatainak beemelésével.
Hátralék és befizetés – a kijelölt dokumentumhoz kapcsolódó új befizetés, kiegyenlítés felvezetésére szolgál, módosítására, törlésére szolgál
Történet - a kijelölt dokumentum előzményeinek megtekintésére szolgáló nyomógomb
Automatizmus indítása - beállított automatizmusok indításához tartozó gyorsindítás.
A szűrőfeltételek alatt az alábbiak adhatók meg:
Dátum-intervallum: a után a megadott dátumintervallum számlái fognak megjelenni.
A dátumok feletti jelölők (számla kelte, teljesítés kelte) arra alkalmasak, hogy kiválasszuk, hogy a dátumok Számla, vagy díjbekérő keltére, vagy a Teljesítés keltére vonatkozzanak. A díjbekérőnek nincs teljesítés kelte, így a díjbekérők esetén mindkét esetben a díjbekérő keltére vonatkoznak a dátumok.
A dátumok alatti nyomógombok a gyorsabb dátum-beállítást hivatottak szolgálni. A mai nap az aktuális napra állítja a kezdő és a végdátumot is. Az aktuális hónap gomb a most éppen aktuális hónap első napjára állítja a kezdő dátumot, utolsó napjára a vég dátumot, majd megjeleníti az ennek megfelelő számlalistát. A <> jelzésekkel a beállított időszaknak megfelelően léphetünk előre illetve hátra.
A kezdő és záró dátum gépeléssel is megadható.
Egyéb szűrés: ha több szűrési feltételt szeretnénk beállítani, válasszuk a dátum mezők melletti naptár ikont . Itt szűrhetünk egyéni dátumra, számlatömbre, partnerre, valamint állíthatunk be szűrési feltételt a számla lejárati ideje, kiegyenlítettsége alapján.
Dokumentum típus:
Ha a Minden dokumentum fület választjuk, akkor a díjbekérők és a számlák egy listában jelennek meg. Ha a Számlák fület választjuk, akkor csak a számlák jelennek meg, a díjbekérők nem. Ha a Díjbekérők fület választjuk, akkor csak a díjbekérők jelennek meg, a számlák nem.
A számlák lista ablakának megnyitásakor alapból a Számlák fül jelenik meg, tehát alapból a díjbekérők egyből nem látszanak.
Ha egy díjbekérőt kiszámlázunk, akkor a díjbekérő önmagában már nem fog látszani, mert átalakult számlává.
SZÍNEK ÉS IKONOK
A listában a dokumentumok eltérő színnel és betűtípussal, valamint ikonokkal jelennek meg.
A lehetséges kombinációk:
- Dőlt betű mindig félretett dokumentumot jelöl, azaz olyan dokumentumot, ami még módosítható.
- Szürke betűk jelölik a díjbekérőket, ezzel a színnel különböztetjük meg a számláktól.
- Piros betűk jelölik a törölt díjbekérőket, stornó, vagy stornózott számlákat.
Ikonok:
A dokumentum már nyomtatásra, vagy e-mailben küldésre került korábban.
A dokumentum elektronikusan aláírt, hitelesített. Elektronikus számlát, vagy díjbekérőt jelöl.
Díjbekérőt jelöl (egyenértékű a fentebbi szürke betűszínnel).
Az elem fizetési határideje lejárt és nem került teljes egészében kiegyenlítésre.
Az elem teljes egészében kiegyenlítésre, pénzügyi teljesítésre került.
A stornózott elem kiegyenlítettségének jelölésére szolgáló ikon
Az elem e-mailben kiküldésre került, de még nem került megnyitásra.
Az elem e-mailben kiküldésre került, megnyitása megtörtént.
Előlegszámlát jelöl, ami még nem került felhasználásra.
Felhasznált előlegszámlát jelöl.
A NAV szerver a küldött számla adatok befogadását súlyos hiba miatt elutasította.
A számlaadatokat a NAV szerver befogadta, de a számlával kisebb tartalmi/formai hiba van.
A számla adatjelentése sikeresen megtörtént, az adatokat a NAV szerver befogadta.
A számla adatainak a NAV szerver felé történő küldése éppen folyamatban van.
A fenti ikonok kombinációja a két ikon együttes értelmét jelenti.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.