Az UNAS webshop megrendelései és azok módosításai a beállításoktól függően különböző módokon töltődnek le Innvoice felületére.
Nézzük részletesen, hogy melyik esetben mi történik.
a. Automatikus stornó be van kapcsolva
A funkció az Innvoice-ban jobbra fent az UNAS gombra kattintva a webshop kapcsolat módosításával a Megrendelések letöltése fülön állítható be:
Alapvetően az automatikus stornó funkció abban segít, ha számlakiállítás után a megrendelésen módosítást eszközlünk a webshop admin felületén, a kapcsolódó számla érvénytelenítésre és újra letöltésre kerül, a módosítás alapján.
Mi történik, ha a megrendelés számlázás előtt módosul az UNAS admin felületen, amikor az automatikus stornó be van kapcsolva?
- Ha a megrendelést számlázás előtt módosítjuk: azaz megváltoztatjuk az UNAS admin felületén a megrendelő adatait, vagy tételeit akkor a számlázás során a számlán automatikusan a megváltozott adatok fognak megjelenni.
- Ez abban az esetben is igaz, ha a felhasználó regisztrált az UNAS webshop felületén felhasználói fiókot, és ő maga módosítja a megrendelés adatait.
(A korábban az Innvoice felületére letöltött megrendelés adatai nem kerülnek újra letöltésre, az Innvoice megrendelések menüjében nem lesz látható a módosítás, csak a státuszváltoztatás fog letöltődni a megrendeléshez.)
Mi történik, ha a megrendelés számlázás után módosul az UNAS admin felületen, és az automatikus stornó be van kapcsolva?
- A megrendeléshez tartozó korábban létrejött számla automatikusan érvénytelenítésre kerül, ha a vevő adataiban, a megrendelés tételeiben vagy a megrendelés státuszában változás áll be. Ha nincs hozzárendelve a státuszhoz külön egyéb dokumentumgenerálás (a Megrendelés státuszok fül alatt), akkor az alapbeállítás szerint a megrendeléshez rendelt dokumentum újra letöltésre
- Ebben az esetben tehát az Innvoice érvényteleníti (stornózza) a korábban megrendeléshez készült számlát, és a módosítás miatt letölti újra a dokumentumot az alapbeállítás szerint.
Milyen adatok módosítása jelenti a megrendelés módosítását pontosan?
UNAS webshopban a megrendelő adataiban történt változás, a megrendelt tételekben rögzített változás, illetve, a megrendelés státuszának változása.
b. Automatikus stornó nincs bekapcsolva
A funkció a programban jobbra fent az UNAS gombra kattintva a webshop kapcsolat módosításával a Megrendelések letöltése fülön található:
Mi történik, ha a megrendelés számlázás előtt módosul és az automatikus stornó nincs bekapcsolva?
- Ebben az esetben a korábban letöltött megrendelés az Innvoice-ban már nem módosul, hanem a számla, a már módosított adatokkal készül el. Az UNAS admin felületén, a megrendelésen eszközölt változtatások a számlán a módosított adatokkal, és megrendelés tételek alapján jelennek meg.
Mi történik, ha a megrendelés számlázás után módosul és az automatikus stornó nincs bekapcsolva?
- A módosítás nem történik meg a számlázás esetén. Azaz, ha a számla már elkészült, és nincs bekapcsolva a fenti menüben az Automatikus stornózás, akkor a számla nem kerül érvénytelenítésre, a számla stornózását vagy helyesbítését kézzel, az Innvoice felületén kell elkészíteni.
Megrendelések összevonása az UNAS áruházban és annak szinkronizációja
Megrendelés összevonás után mi a teendő Innvoice-ban és a foglalás ezt hogyan követi?
Az UNAS webshopban összevont megrendelések esetén egy megrendelés marad a webshopban, a másikat, vagy többit UNAS törli. Innvoice irányába ez a törlés nem szinkronizálódik át, ezért a webshopban megszűnt megrendelést vagy megrendeléseket, Innvoice / Megrendelések menüjében törölni javasoljuk.
Az összevont megrendelés számlázása során a készülő számlán az összevonás eredménye alapján egyben szerepelnek az összevont megrendelés tételei összesítve.
Innvoice-ban történő készletkezelés, foglalás használata
Amennyiben a készletkezelés használatban van, az Innvoice-ban beállított foglalás a megrendelések összevonása során érvényben marad, és a megrendelés számlázásakor a Foglalt raktárból is eltűnik a befoglalt termékmennyiség. Azaz, a foglalás követi az összevonást, nem kell ezzel kapcsolatban külön műveletet végrehajtani.
A megrendelések módosítása, tételek hozzáadása és törlése esetére ugyanez érvényes, a műveleteket a foglalás követi, és nem kell a foglalást ezeknél az eseteknél külön kezelni.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.