Időnként előfordul, hogy a vevő az UNAS áruházban szándékosan, vagy figyelmetlenségből nem adja meg az adószámot, vagy rossz adószámot ad meg, miközben a megrendelő neveként cégnevet tüntet fel. Ilyen esetben lehetőség van, hogy az Innvoice egy ellenőrzés után ne állítson ki számlát, hanem félretett számlát hozzon létre, ahol még az adatokat javíthatjuk.
Ha a számlázás blokkolását nem kapcsoljuk be az alábbiak szerint, az Innvoice akkor is küld értesítő e-mailt az adminisztrátorként beállított e-mail címekre, de a számlázás nincs megakadályozva. Ha szeretnénk manuálisan ellenőrizni az ilyen hibás(nak tűnő) számlákat, akkor célszerű a számlázás blokkolását bekapcsolni az alábbiak szerint:
A beállítás bekapcsolása
A beállításhoz kattintsunk jobbra fent az UNAS gombra, majd a megfelelő áruház mellett jobbra kattintsunk a Módosítás gombra. A megjelenő ablakban válasszuk a Megrendelések letöltése fület.
Kapcsoljuk be a "Céges vevő esetén hibás, vagy hiányzó adószám esetén számlázás blokkolása" jelölőnégyzetet.
Hogyan működik?
Ha egy megrendelés esetén egyértelműen megállapítható, hogy a vevő cég (azaz cégforma van megadva a nevében), akkor az Innvoice mindenképp keresi az adószámot.
Ha nincs adószám, akkor az adminisztrátori e-mail cím(ek)re e-mailt küld és a félretett számlát manuálisan szükséges javítani. Egyben megpróbálunk a cégadatbázisból adószámot kikeresni, javasolni.
Ha hibás az adószám, azaz nem felel meg a magyar formátumnak, akkor e-mailt küldünk és piszkozat számlaként mentjük el a számlát, egyben javaslatot küldünk a helyes adószámra (cégadatbázisból).
Miért nem javítjuk automatikusan a hibás adatokat?
A vevőnek bizonyára megvolt az indoka, miért adott meg hibás(nak tűnő) adatokat. Automatikusan nem javíthatjuk az ilyen elírásokat, hiszen ez a vevő által megadott adatokat érinti, de igyekszünk javaslatokat tenni a javításhoz.
Az értesítés az alábbiak szerint fog megjelenni:
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.