Előfordulhat, hogy a megrendelést csak később tudjuk teljesíteni, de előleget szeretnénk a vevőtől beszedni a megrendelés legyártása előtt. A folyamatot elsősorban UNAS áruházban támogatjuk, a többi áruháztípus képességeit ez a lépéssorozat meghaladja.
Ennek javasolt lépései lehetnek, amik lent kerülnek kibontásra:
1. Előlegdíjbekérő - Előlegről (akár 100%) díjbekérőt készítünk.
A vevő fizet.
2. Előlegdíjbekérőből előlegszámla - Az előlegdíjbekérőből előlegszámlát készítünk.
A gyártás, teljesítés megtörténik.
3. Végszámla - A végszámlát elkészítjük, az előleg automatikusan levonásra kerül.
Tehát 3 lépés - 3 státusz kerül beállításra UNAS-ban.
1. Előlegdíjbekérő - Előleg díjbekérő státusz beállítása az UNAS áruházban
A példában 100% előleget fogunk bekérni.
1. Hozzunk létre az UNAS áruházban egy "Előleg díjbekérő" státuszt (természetesen bármi más lehet az elnevezés) - természetesen ha van már erre a célra státusz, akkor nem kell újat létrehozni
Az új státuszt az UNASban a Beállítások / Vásárlási folyamat / Megrendelés státuszok alatt hozhatjuk létre.
Jegyezzük meg az azonosító a webáruházban szám mezőt, erre szükség lesz. Elfelejtettük megjegyezni? A módosítás gombbal lépjünk újra a státuszba.
2. Nyissuk meg az Innvoiceban jobbra fent az UNAS gomb alatt a webáruházunk beállításait a Módosítás gombbal.
Ott a További beállítások / Megrendelés státuszok menüt válasszuk.
3. Keressük meg a megfelelő UNAS státuszt, amit az első pontban megadtunk.
Nem találjuk? Kattintsunk jobbra fent az Új státusz gombra és vigyük fel, a második sorban lévő Külső azonosítót az első pontban a státusz létrehozásakor kereshetjük meg az Azonosító a webáruházban mezőben.
4. Állítsuk be a státusz adatlapján a következőket:
- díjbekérő készüljön
- előleg számlázása a megrendelés értékének 100%-áról
- küldés e-mailben ikszeljük be és írjunk meg egy sablont a levélhez
Ezzel készen is vagyunk.
Az eredmény - előlegdíjbekérő
Az eredmény egy előlegdíjbekérő lesz, amint a megrendelés ebbe a státuszba kerül:
Teendőnk: ha előlegdíjbekérőt küldenénk a vevőnek, tegyük ebbe az "Előleg díjbekérő" státuszba a rendelést.
2. Előleg számlázása - az előző pontban kiállított díjbekérőből
1. Hozzunk létre az UNAS áruházban egy "Előleg számla" státuszt (természetesen bármi más lehet az elnevezés)- természetesen ha van már erre a célra státusz, akkor nem kell újat létrehozni
Az új státuszt az UNASban a Beállítások / Vásárlási folyamat / Megrendelés státuszok alatt hozhatjuk létre.
Jegyezzük meg az azonosító a webáruházban szám mezőt, erre szükség lesz. Elfelejtettük megjegyezni? A módosítás gombbal lépjünk újra a státuszba.
2. Nyissuk meg az Innvoiceban jobbra fent az UNAS gomb alatt a webáruházunk beállításait a Módosítás gombbal.
Ott a További beállítások / Megrendelés státuszok menüt válasszuk.
3. Keressük meg a megfelelő UNAS státuszt, amit az első pontban megadtunk.
Nem találjuk? Kattintsunk jobbra fent az Új státusz gombra és vigyük fel, a második sorban lévő Külső azonosítót az első pontban a státusz létrehozásakor kereshetjük meg az Azonosító a webáruházban mezőben.
4. Állítsuk be a státusz adatlapján a következőket:
- számla készüljön
- előleg számlázása a megrendelés értékének 100%-áról
- díjbekérő végszámlázása
- küldés e-mailben ikszeljük be és írjunk meg egy sablont a levélhez (pl itt: Előlegszámla)
Ezzel kész is vagyunk, az előlegdíjbekérőről előlegszámla fog kimenni a vevőnek.
Az eredmény - előlegszámla
Teendőnk: ha fizetett a vevő, tegyük ebbe az "Előlegszámla" státuszba a rendelést.
3. Végszámla elkészítése
1. Hozzunk létre az UNAS áruházban egy "Végszámla" státuszt (természetesen bármi más lehet az elnevezés - lényeg, hogy ehhez tudjuk kötni a végszámlázást)- természetesen ha van már erre a célra státusz, akkor nem kell újat létrehozni
Az új státuszt az UNASban a Beállítások / Vásárlási folyamat / Megrendelés státuszok alatt hozhatjuk létre.
Jegyezzük meg az azonosító a webáruházban szám mezőt, erre szükség lesz. Elfelejtettük megjegyezni? A módosítás gombbal lépjünk újra a státuszba.
2. Nyissuk meg az Innvoiceban jobbra fent az UNAS gomb alatt a webáruházunk beállításait a Módosítás gombbal.
Ott a További beállítások / Megrendelés státuszok menüt válasszuk.
3. Keressük meg a megfelelő UNAS státuszt, amit az első pontban megadtunk.
Nem találjuk? Kattintsunk jobbra fent az Új státusz gombra és vigyük fel, a második sorban lévő Külső azonosítót az első pontban a státusz létrehozásakor kereshetjük meg az Azonosító a webáruházban mezőben.
4. Állítsuk be a státusz adatlapján a következőket:
- számla készüljön
- díjbekérő végszámlázása (bár ez nem kötelező)
- küldés e-mailben ikszeljük be és írjunk meg egy sablont a levélhez (pl itt: Számlaértesítő)
Ezzel kész is vagyunk, a végszámla fog kimenni a vevőnek.
Az eredmény - végszámla, előleg levonva
A számla - nem meglepő módon 0 végösszegű, hiszen a 100% előleg levonásra került.
Teendőnk: ha fizetett a vevő, tegyük ebbe az "Kiszállítás" státuszba a rendelést.
Hibalehetőségek
1. Kövessük nagyon pontosan a fentieket
2. Ha egy státuszt kihagyunk, akkor a folyamat nem várt módon érhet véget, ezért ügyeljünk, hogy egy státuszba helyezéssel mindig várjuk meg, míg a dokumentum átjön, generálódik a dokumentum az Innvoiceban.
Némi rugalmasság van a rendszerben, ha a 2. pont nem következik be, azaz nem generálunk előlegszámlát, akkor a végszámla generálásakor mindenképpen generálódik előlegszámla legkésőbb.
További tippek
A státuszok adatlapján beállíthatjuk, hogy mi történjen a kifizetettségkor, azaz egyből beállíthatunk automata követő státuszt is, így akár még azt sem kell, hogy kézzel állítgatjuk a státuszokat:
Hogyan érkezhet a befizetés?
Többféle módon:
- UNAS-ban beírjuk
- a banki tranzakciókat letöltjük és ott párosodik a befizetés
- az Innvoiceban beírjuk a befizetést
Kitartás!
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.