A NAV online számla felé történő adatszolgáltatás teljesen automatikus, azonban felhasználói hibák előfordulhatnak.
1. Adószám hiba
Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a felhasználó helytelen adószámot ad meg a szoftverben. Erre a szoftver többféle megoldást igyekszik biztosítani azonban fontos az alábbiakat figyelembe venni:
- magánszemélyek általában csak adóazonosító jellel rendelkeznek, amely nem azonos az adószámmal
- ne a közösségi adószámot adjuk meg (azaz ne a HU-val kezdődő adószámot), hanem a normál, magyar adószámot
- a Magyarországon nyilvántartott adószámot 8-1-2 formátumúak, azaz 8 jegyű törzsszám után 1 jegy áfa-kód, 2 jegy a megyekód jelölésére szolgál
- a nyolc jegyű törzsszám egy matematikailag számított érték, ami biztosítja, hogy lehetőség szerint helytelen adószámot ne lehessen megadni.
Részletek itt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Ad%C3%B3sz%C3%A1m
Fontos tehát:
- mindig kövessük a megfelelő formátumot, magánszemély esetén ne adjuk meg az adóazonosító jelet
2. Csoportos adószám megadása
Csoportos adószámmal rendelkező adóalanyok esetében az adószám mezőben a partner 5-ös adószámát kell megadni, a csoportos adószám mezőben a partner 4-es adószámát. Így lesz hibátlan az adatjelentés.
A csoportos adószámmal rendelkező partner csoportazonosító számát a következő oldalon lehet kikeresni:
https://www.nav.gov.hu/nav/adatbazisok/adatbleker/csoportos_afaalanyok
Hibajelzések megtekintése
A hibajelzéseket a következő módon tekinthetők meg:
A Számlalista felső részében a Mezők gombbal kapcsoljuk be a NAV adatjelentés fülön a megfelelő mezőket, így már megtekinthetők a hibaüzenetek.
A számlák előtt a következő jelölések jelenhetnek meg:
- homokóra - a jelentés folyamatban van
- piros iksz - a jelentésben kritikus hiba történt
- piros felkiáltójel - a jelentés nem kritikus hibát tartalmaz
- zöld pipa - a jelentés hibátlanul megtörtént
Gyakori kérdések és válaszok
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.