A termékek adatai nem csak egyesével a termék adatlapon történő frissítéssel, hanem tömegesen, Excel feltöltés segítségével is módosíthatók. Ha nagyobb mennyiségű terméket érint a módosítás, ezt a módszert javasoljuk az új termék adatok felviteléhez, mert gyorsabb, és nem kell egyesével minden termék adatlapot megnyitni, átírni és menteni.
Használható többek között: tömeges ár változtatáshoz, tömeges termékcsoportba soroláshoz, termékek átnevezéséhez, vonalkód feltöltéshez, új ár bevezetésénél ár feltöltéshez, egyéb termékjellemzők tömeges rögzítéséhez.
A terméklista módosítás lépései a következők:
- Töltsük le InnVoice / Termékeim menüből a módosítani kívánt termékek listáját.
Termékeim menü (Ha kell, akkor szűrés beállítása, pl csak egy Termékcsoport
módosításához) Lista gomb , Lista mentése menüben:
Legyen a neve pl. termékek_alap lista.xls (de opcionális)
- A mentést követően töltsük le a módosításhoz szükséges minta táblázatot is, amibe az adatokat át kell másolni és az új adatok rögzíthetők:
Kattintsunk jobbra fent a fogaskerék / Excel import / Termékek menüpontra:
és a megjelenő ablakban a Minta táblázat letöltése aláhúzott szövegre kattintva tölthető le a megfelelő formátumú táblázat, amibe, ha bemásoljuk a megfelelő adatokat, ugyanebben a menüpontban visszatölthetők lesznek:
- Nyissuk meg mindkét fájlt és másoljuk át az alap listánkból az alábbi adat oszlopok tartalmát: Termék megnevezése, Cikkszáma és ÁFA kulcs. (Fontos, hogy az ÁFA kulcs, szám formátum legyen százalék jel nélkül, tehát alakítsuk át 27%-ot 27-re, szám formátumra a minta táblázatban)
- Ezt követően vigyük fel a módosítani, pótolni kívánt adatokat. A példában az ’Egyéb termékek’ csoportot fogom változtatni ’Vitaminok extra’ nevű csoportra.
Feltöltés előtt a minta táblázat tehát így néz ki:
Minden oszlopot hagyjunk meg, ne töröljünk azokból!
A módosítás cikkszám alapján történik alap esetben, ha van egyező cikkszám, akkor a feltöltés során az adott cikkszámhoz tartozóan az Innvoice a minta táblázatban szereplő adatra cseréli a régi adatot. Ahol adunk meg adatot a minta táblázatban, nem történik változtatás a ki nem töltött mezők tartalmát illetően az adatbázisban, a régi adatot tartja meg Innvoice.
(Ha nincs egyező cikkszám, akkor az Innvoice létrehozza az adott terméket, tehát egyben is kezelhető új termék feltöltés és termék adat módosítás.)
- Mentsük a táblázatot és töltsük fel Innvoice-ba az alábbi lépésekkel:
Kattintsunk jobbra fent a fogaskerék / Excel import / Termékek menüpontra:
Keressük a kitöltött minta táblázatunkat a Fájl kiválasztása gombra kattintva, majd emeljük be a Feltöltéssel:
- Feltöltés során visszajezést, üzenetet kaphatunk a feltöltéssel kapcsolatban, amit ellenőrizzünk. Itt például az Innvoice megjegyezte, hogy a termékcsoport még nem létezik, biztosan létrehozzuk-e:
Ebben az ablakban, a Fájl letöltése, hibák áttekintése javasolt.
Az áttekintő tábla mutatja az üzenetet a feltöltéssel kapcsolatban. Ha csupán üzenet, és a feltöltés elvégezhető, akkor a háttér rózsaszínű.
Ha a feltöltésnél a minta táblázatban kritikus hiba van, azaz a feltöltés nem lenne elvégezhető, akkor a hibák áttekintése táblázatunk piros színnek emeli ki a nem megfelelő sort:
Ebben az esetben pótolni, javítani kell a kiemelt sort és újra feltölteni a táblázatot.
Ha az áttekintés is rendben van, nyugtáztuk, és célunknak megfelel, akkor kattintsunk a szövegre és a feltöltés elindul.
A táblázat méretétől függően a feltöltés pár percig is eltarthat, ha kész a feltöltő ablak bezárul és az Innvoice Termkeim menüjének megnyitásával ellenőrizhető a változtatás eredménye:
Ha a termék adatok kezelésével kapcsolatban további kérdés, észrevétel merülne fel, várjuk azokat elérhetőségeinken. Sikeres termékfeltöltést!
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.