Az Innvoice és egyéb fiókjaink védelme érdekében magunk is sokat tehetünk.
Jelszavunk védelme
Gondoskodjunk arról, hogy a jelszavunkat lehetőleg ne osszuk meg senkivel, ne mentsük el könnyen hozzáférhető fájlokba, annak érdekében, hogy más ne tudjon vele visszaélni.
1. Mindig használjunk, egyedi - más rendszerben nem használt - jelszót - használjunk olyan jelszót, amit máshol nem használunk, ezzel megakadályozhatjuk, hogy ha más rendszerből mégis kiszivárog a jelszavunk, ne lehessen "mindenhol" visszaélni azzal.
2. Használjunk bonyolult jelszavakat - lehetőség szerint a jelszó tartalmazzon kisbetűt, nagybetűt, számokat, vagy akár más, speciális karaktereket.
3. Rendszeresen változtassunk jelszavakat
4. Állítsunk be kétfaktoros hitelesítést, aminek beállítását ide kattintva olvashatjuk
Tippek, hogy ne felejtsük el a jelszavainkat
A bonyolult jelszavak megjegyzése kihívást jelenthet, főként, ha rengeteg felületet használunk. Ezért célszerűen használjunk jelszókezelő alkalmazást (pl: Bitwarden, Lastpass, stb), amiben magasabb szintű védelemmel tárolhatjuk jelszavainkat és a gyors bejelentkezés kényelméről sem kell lemondanunk. A jelszókezelők használata során ajánlott olyan bonyolult jelszavakat használni, amit a jelszókezelő generál és még mi sem feltétlenül tudjuk fejből.
Példa egy jelszókezelő által generált jelszóra:
Ha nem szeretnél jelszókezelőt használni és a kényelem érdekében mégis több helyen ugyanaz a jelszavad, könnyedén kitalálhatsz egyedi szabályokat, amit csak te ismersz.
Például, ha a jelszavad "kismadar987", akkor például a Facebookon a jelszavadnak érdemes egy kis csavarral Facebookkismadar987, másik felületen pl: Masikszoftverkismadar987 jelszót beállítani (amit természetesen akár kis-nagybetűvel is kombinálhatunk). Nyilván ez sem a legbiztonságosabb módszer, de egy kis lépést máris tettél azért, hogy egy esetlegesen ellopott jelszóval nem adsz automatikusan mindenhova hozzáférést.
Kétfaktoros azonosítás
A kétfaktoros hitelesítés manapság elterjedt módszer arra, hogy a fiókokba való bejelentkezést biztonságosabbá tegyük. A két faktor elnevezés onnan adódik, hogy a hagyományos felhasználónév-jelszó mellett még egy módon igazolnunk kell jogosultságunkat, általában azzal, hogy a birtokunkban lévő okostelefon segítségével még egy kódot meg kell adnunk.
Így összesen két módon (két faktor) azonosítottuk magunkat:
- felhasználónév, jelszó
- okostelefonunk által generált kód
A következő cikkben áttekinthetjük, hogy milyen módon tudjuk beállítani a kétfaktoros hitelesítést, ezt az útmutatót ide kattintva elérhetjük.
Az Innvoice ügyel a biztonságra
A fentiekben leírtakon túl, ha az Innvoice szokatlan bejelentkezési kísérletet tapasztal, előfordul, hogy automatikusan megköveteli a kétfaktoros azonosítást.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.