Alapvetően kétféle számlát különböztetünk meg:
- papír alapú számla
- elektronikus számla
A papír alapú számla csak papír alapon hiteles, azaz egy ellenőrzéskor ki kell azt nyomtatni.
Az elektronikus számla csak elektronikus alapon hiteles, azaz egy ellenőrzéskor a PDF fájlt kell bemutatni.
A választás attól függ, hogy a vevő befogadja-e az elektronikus számlát, de alapvetően semmilyen hátránya nincs.
Lehet-e a számlákat e-mailben átküldeni?
Igen, mindkét típusú (papír, elektronikus) számlát át lehet küldeni a vevőnek e-mailben, de fontos, hogy a nem elektronikus (azaz papír alapú) számlát a vevőnek ki kell nyomtatni. Tehát a vevőnek való számlázás történhet úgy is, hogy átküldjük neki e-mailben és magának nyomtatja ki.
Az elektronikus számlát nem kell kinyomtatni, elegendő a PDF formátumban átküldött fájlt megőrizni.
Ki lehet nyomtatni az elektronikus számlát?
Igen, bár teljesen felesleges. Elegendő megőrizni elektronikus formában, hiszen egy esetleges ellenőrzés során elektronikus formában kell bemutatni.
Kötelező kinyomtatni a papír alapú számlát?
Nem, elegendő azt kinyomtatni egy esetleges ellenőrzés során.
Milyen előnye van az elektronikus számla használatának?
- nem kell nyomtatni
- nem kell postázni
- nem foglal helyet
Van-e extra költsége az elektronikus számlázásnak?
Az InnVoice szoftverekben az elektronikus számla előállításának, tárolásának, hitelesítésének külön költsége nincsen.
Hogy tudok elektronikusan számlázni?
Amikor megjelenik a számla nyomtatási képe, csak ikszeljük be az Elektronikus számla jelölőnégyzetet:
A művelet vissza nem vonható, ha tévedésből jelöltük elektronikusnak a számlát, a bizonylatot stornózni és újra kiállítani szükséges.
Abban az esetben, ha kizárólag e-számlát szeretnénk kiállítani, a fogaskerék menüben van lehetőségünk ennek beállítására.
Az elektronikus számla digitális aláírással és időbélyegzővel ellátott bizonylat, melynek továbbítása és megőrzése is kizárólag digitális formátumban hiteles.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.